Историята на Mefistofele започва през 1908 г., когато Fiat представя състезателния SB4 Гран При състезател, използващ верига вместо ремък. По-късно, сър Ърнест Елдридж от Англия харесва колата и я купува, като целта му е с нея да счупи рекорда за максимална скорост. Оказва се, че има проблем, 18-литровият агрегат на автомобила, според Елдридж, е прекалено малък. Той решава да го замени с огромен агрегат от самолет. Изборът му е 21,7-литров 6-цилиндров редови, построен от Fiat, който развива максимална мощност от 320 к.с. при 1800 об/мин.
На 12 юли 1924 г. Mefistofele, наречен от пресата заради дима и шума, произведени от масивния агрегат, подобрява световния рекорд за максимална скорост на земя. 5,1-метровият автомобил, тежащ 2 тона и шофиран от Елдридж достига скорост от 234,980 км/ч. Въпреки че рекордът е актуален само 32 дни, славата на Fiat Mefistofele оцелява повече от век след раждането си.
През 1969 г. шефът на Fiat Джовани Аниели купува „Дявола" от наследниците на сър Елдридж и го транспортира в Италия, където колата е напълно реставрирана и изложена в историческата колекция на компанията. Тя е напълно функционална, няма налични видеоклипове на Mefistofele в действие, но може да видите снимките на легендарания автомобил, които са направени по време на автомобилното изложение в Женева.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!